نگاهی به ۹ ایستگاه اتوبوس عجیب و جالب در گوشه و کنار جهان

در ادامه این مطلب ۹ نمونه از ایستگاه های اتوبوس باحال و عجیب از سراسر دنیا رو براتون معرفی کردیم که هر کدوم امکانات، ویژگیا و طراحیای منحصر به فرد خود رو دارن. واسه آشنایی با اونا با ما همراه باشین.

 

 

اتریش

یکی از شهرستانای کشور اروپایی اتریش موسوم به Krumbach واسه ایستگاه های اتوبوس بسیار مدرن و خیلی مهم خود معروفیت جهانی داره.
جماعتی از ساکنین استان Vorarlberg  تصمیم می گیرن که چهره شهر خود رو نونوار کنن و به دنبال این تصمیم، از گروهی از معمارها از ۷ کشور جور واجور جهان (روسیه، نروژ، بلژیک، اسپانیا، شیلی، چین و ژاپن) دعوت می کنن تا طرحای نوین و مدرنی واسه ایستگاه های اتوبوس این شهر طراحی کنن.

بالتیمور

ایستگاه اتوبوس خیلی مهمی که در تصویر مشاهده می کنین در سال ۲۰۱۴ در بلوار جنوب شرقی شهرستان هایلندتاون در نزدیکی بالتیمور ساخته شده.
طراح این مبلمان شهری که یه جور تایپوگرافی هستش، یه هنرمند اسپانیاییه. طول و عرض این اثر ۴×۲ متره.

استانبول

در سال ۲۰۱۴ میلادی در منطقه باقچیلار شهر استانبول این ایستگاه اتوبوس بسیار خیلی مهم، ساخته شد.
همونجوریکه در تصویر مشاهده می کنین، این ایستگاه یه کتابخونه موقتی واسه مسافرانیه که منتظر اتوبوس هستن. جالبه که افراد می تونن از این کتابخونه، کتاب دلخواه خود رو کرایه کرده و دوباره اونو پس بدن.

محمت شیرین، شهردار این منطقه در مورد ساخت این ایستگاه بیان داشته که: «مردم همیشه واسه مطالعه نکردن کتاب هزار و یه بهونه میارن. ما با ساخت این ایستگاه در واقع فرصتی واسه کتابخوانی و نابود کردن این به هانها، واسه مردم ساختیم.»

ملبورن، استرالیا

در روز ولنتاین سال ۲۰۱۷ یه ایستگاه اتوبوس بسیار باحال و مبتکرانه در شهر ملبورن واقع در کشور استرالیا ساخته شده که یادآور اتاقای نشیمن دهه ۱۹۷۰ میلادیه. در این ایستگاه، از کاغذدیواریای اون دوره و کوسنای راحتی نارنجی و قهوه ای واسه القای حس خونهای اون زمان استفاده شده.

هنرمندانی موسوم به جیل و سوس که طراحان این ایستگاه هستن در مورد اثر هنری خود بیان داشتن که از وسایل دست دوم و مواد قابل بازیافت استفاده کردن.

 

فلوریدا

 

اولین ایستگاه اتوبوس با سیستم تهویه هوا در سال ۲۰۱۶ میلادی در Hialeah در شهر فلوریدا ساخته شد.
این محفظه مسقف، در واقع اتاقیه که واسه ۴ نفر نشسته و ۱۱ نفر وایس تاده گنجایش داره.
با این طرح، مسافران در زمستون از هوای گرم و در تابستون از هوای خنک داخل ایستگاه مستفیض می شن.

این مطلب را هم از دست ندهید :   فهرستی از مواد ساده و قابل دسترس خانگی که باعث برطرف کردن نفخ شکم می شوند

 

روسیه

 

در کشور روسیه ایستگاه های اتوبوس بسیار عجیبی هست که عکاسی به نام کریستوفر هروینگ، از طراحیای اونا عکاسی و اونا رو منتشر کرده. این تصویر یکی از ایستگاه های عجیب اتوبوس در منطقه ای دور افتاده.

 

سنگاپور

 

در منطقه Jurong در کشور سنگاپور، شرکتای پیمان کاری در  همکاری با دولت، ایستگاه های اتوبوس مدرن با امکانات زیادی رو ساخته ان که مسافران می تونن از اونا بهره بگیرن. از جمله میشه به پارکینگ دوچرخه، کتاب فروشی، صندلیای راحتی و باغچه مسقف اشاره کرد.
از نکات قابل توجه این ایستگاه اینه که افراد می تونن با اسکن کردن کد کیو آر، کتابای الکترونیک دلخواه خود رو خریداری و پرینت کنن.

در این استگاه مانیتورهای بزرگی که نمایش دهنده شرایط آب و هوا، اخبار و رویدادهای محلیه هم نصب شده.

 

 

ژاپن

 

 

در کشور ژاپن ۱۶ ایستگاه اتوبوس باحال به شکل میوه که در سال ۱۹۹۰ میلادی واسه نمایشگاه گردشگری ساخته شده بودن، در خیابونای شهر کاناگایی وجود دارن. این ایستگاه ها به شکل توت فرنگی، هندوانه، گوجه فرنگی، پرتقال و … ساخته شدن تا یادآور این موضوع باشن که ایستگاه های اتوبوس حتما نباید بی روح و یه شکل باشن.

انگلستان

در یکی از روستاهای انگلستان در فوریه سال ۲۰۱۵ یه طرح عجیب که هدف از اونم هیچوقت مشخص نشد، در ایستگاه اتوبوس اجرا شد که الان از اونجا ورداشته شده.
این طرح چیزی نبود جز توالت و سینک دستشویی.

Releated

اگر هر روز ۲ عدد تخم مرغ بخورید، چه اتفاقی در بدن شما رخ می دهد؟

چندی قبل در مورد امتیازات مصرف روزانه دو عدد موز و ۴ عدد بادام مطالبی رو با شما در میان گذاشتیم و امتیازات مصرف هر کدوم رو واسه تون شمردیم. این بار هم خوراکی دیگری رو برگزیده ایم که مصارف روزانه زیادی داره و در خیلی از غذاهای ایرونی هم استفاده کرده می شه. بر […]

با جذاب ترین و محبوب ترین شخصیت های منفی تاریخ سینما آشنا شوید [قسمت اول]

سینما که هنر تقریباً نوپایی در مقایسه با بقیه هنرها هستش در طول تاریخ کوتاه خود موضوعات بسیار جذاب و زیبایی رو به تصویر کشیده. این محمل هنری بسیار بیشتر از دیگر محملای دنیای سرگرمی و آثار هنری زندگی ما رو تحت تاثیر قرار داده و خیلی سریع جای ثابت خود رو در خونهامون پیدا […]