انرژی مثبت ها چگونه رانندگی می کنند؟

رانندگی به خصوص در شهرای پر ترافیک و شلوغ،  یکی از سخت ترین کارهاییه که در طول روز میشه انجام داد. ساعتا پشت ترافیک و کلاج و ترمزای زیاد، علاوه بر خستگی شدید جسمی، روح و روان راننده های شهرای شلوغ رو هم تحت تاثیر قرار میده که این موضوع، عامل مهمی در افزایش ناهنجاریای رفتاری و بروز رخدادای بد در سطح شهره.

مشاهده خودروهای لوکسی که به اصطلاح بیشتر، در حال لایی کشیدن هستن و سرنشینان اون، زباله به وسط خیابون پرتاب می کنن و به قول خودشون، قانون رو عطف به ما سبق نمی دونن! و جریمه های پلیس رو دیکتهای روزمره! حساب می کنن، منظره ای خیلی عادی در کلان شهرا به خصوص پایتخته.

نگفته پیداست که فرهنگ بیشتر در میدون رانندگی و احترام به قوانین رانندگی و راهنمایی در کشورمون در قیاس با خیلی از کشورای غربی، نظم و انسجام کافی نداره و ناهنجاریای بسیاری  رو در رفتار راننده گان ایرونی، فارغ از تحصیلات و ثروت و محل رانندگی اونا، میشه دید. بحث ای که در ۲ دهه گذشته، جامعه شناسا و تحلیل گران معضلات شهری و فرهنگی کشور رو به فکر ایده پردازی جهت ارائه راه حلای کاربردی واسه برون رفت از این ناهنجاری فرهنگی کرد.

به چه دلیل راننده گان ایرونی بداخلاق هستن؟

این سوال مهمیه. انرژی مثبتا، کسایی که شادی آفرین و زندگی خوشحال رو دنبال می کنن، تنش آفرین نیستن و رفتارای آروم کردن رو در کارکرد اونا در طول روز میشه دید. افراد انرژی مثبت، همونجوریکه قبلا در سلسله گفتارای باشگاه انرژی مثبتای ما گفتیم، به دنبال جذب سیگنالای کیهانی مثبت هستن و همیشه تلاش می کنن تا مخفی و باطن خود رو واسه جذب انرژیای مثبت و امید بخش آماده کنن. شک نداشته باشین، فکر و ذهن بداخلاق و کلامی که تنش آفرین و منفی گرا باشه، اجازه این جذب حداکثری رو سلب می کنه.

پس، در رانندگی که یکی از فاکتورهای مهم در تحلیل فرهنگ شهروندی جامعه تلقی می شه، خیلی راحت میشه فرق افراد انرژی مثبت گرا و انرژی منفی رو دید. در واقع، رانندگی مانند هر رفتار دیگری بازتابی از فرهنگ عمومی جامعه س و اگه به رانندگی به‌عنوان یه جور رفتار و رابطه اجتماعی نگریسته شه می‌توان چگونگی‌ی تعامل ویژگی‌های فردی و شخصیتی رو با معیارهای جامعه دید.

۱-انرژی مثبتا و سپر به سپر

انرژی مثبتا و کسایی که دنبال جذب انرژیای خوب و اتفاقات خوب هستن، از لحظه های تنش آفرین دوری می کنن. سپر به سپر کردن در رانندگی، فرهنگ انرژی مثبتا نیس.
سپر به سپر کردن، حتی واسه یه لحظه می تونه فاجعه آفرین باشه و راننده های زیادی رو به کشتن بده. چند ثانیه دیر تر رسیدن به مقصد، ارزش هیچوقت نرسیدن رو نداره!

 

۲-انرژی مثبتا و فرهنگ معذرت خواهی

 

 

 

انرژی مثبتا، همیشه از این که بقیه رو خوشحال و راضی ببینن احساس آرامش و رضایت دارن. آرامش خود، وابسته به آرامش دیگرونه. به واسطه فرهنگ آرامش گرایی و شادی آفرینی انرژی مثبتا، اونا تلاش دارن تا اگه خطایی انجام میدن، شجاعانه معذرت خواهی کنن. یاد بگیریم اگه اشتباهی در رانندگی انجام دادیم، معذرت خواهی کنیم.
چه در زمان پارک کردن، چه در زمانایی که میفهمیم، واقعا حق با ما نیس و حق با راننده های جلو یا عقبه
!

۳-انرژی مثبتا و نه به موبایل

موبایل، عامل مرموز برور خیلی از حوادث رانندگی در دنیای امروزه. حواس پرتیای مربوط به کار با موبایل هنگام رانندگی، بعضی وقتا جبران ناپذیره. کسری از ثانیه بسه واسه یه فاجعه بزرگ. صحبت از کسری از ثانیه س! کسری از ثانیه، همیشه واسه آدما تاریخ ساز بوده، چه در رقابتای المپیک چه در رانندگی در جاده ها و خیابونای پر خطر امروزی. انرژی مثبتا از هر چیزی که واسه خود و بقیه مشکل ساز بشن، دوری می کنن.

این مطلب را هم از دست ندهید :   نگاهی به ۹ ایستگاه اتوبوس عجیب و جالب در گوشه و کنار جهان

از انرژی مثبتا یاد بگیریم و موقع رانندگی، حتی واسه یه مسیج چند ثانیه ای هم، با این وسیله دیجیتالی خطرناک، کار نکنیم. به یاد اون کسری از ثانیه باشیم که فاجعه آفرینه. . . نه به موبایل موقع رانندگی، آسایش فکری و افزایش تمرکز راننده در راه رو به دنبال داره.

فرهنگ نه به موبابل در رانندگی رو جدی بگیریم!

تصادفات جاده ای در ایران بسیار بالاست و ۲۵ درصد اونم به خاطر تراژدی موبایله!

 

۴-انرژی مثبتا و رانندگی آهسته

 

آهسته رانندگی کردن، به معنی سرعتی پایین تر از حد مجاز یا رانندگی در خط کنه رو نیس.
آهسته رانندگی کردن به معنی حفظ سرعت مطمئنه و دوری از شتاب زدگی و انجام رفتارای خطر آفرین در مدت رانندگیه. مهم نیس که شما در خیابون رانندگی می کنین یا در بزرگراه های بیرون شهر. انرژی مثبتا، به واسطه فرهنگ تنش گریزی خود، از هر چیزی که تنش زا باشه دوری می کنن. نبود توجه به سرعت مجاز، رفتاری تنش زا واسه خود و دیگرونه و دلیلی واسه وقوع تصادفات منتهی به فوت در جاده ها و حتی خیابونا. آهسته رانندگی کردن، کیفیت رانندگی رو زیاد می کنه و فرصت بهتری واسه فهم شرایط جاده ای و اتخاذ تصمیمای بهتر و منطقی واسه انرژی مثبتا جفت و جور می کنه.
آهسته رانندگی کردن به معنی صبوری در رانندگی و ترجیح دقت بر سرعته.

۵-انرژی مثبت و هتاکی

انرژی مثبتا، ادبیات گفتاری و نوشتاری بی ارزش ندارن. هر چیزی که مربوط به بی ارزشی و فرهنگ سخیف انگاری باشه، تو ذهن و جون انرژی مثبتا جایگاهی نداره. شما نمی تونین فردی انرژی مثبت و الهام بخش در زندگی بقیه رو در جامعه امروزی پیدا کنین که از صبح تا شام، ادبیات گفتاری ایشون، با الفاظ و جملات سخیف، بیریخت و به قول آمریکاییا: Undergraduate باشه! ادبیات فاخر، سمبل شناخت انرژی مثبتا از طیفای جور واجور جامعه س.

۵-انرژی مثبت و قانون مداری

انرژی مثبت و خوشحال زیستن الهام بخش، با قانون مداری و نظم و احترام به قوانین قبول شده طبیعت و جامعه، تو یه جهت بوده و اختلافی با هم ندارن. انرژی مثبتا همونجوریکه به حقوق طبیعت و محیط زیست احترام می ذارن، به همون اندازه به قوانین وضع شده ملی کشور خود و دیگه ملل توجه دارن. قانون مداری با انرژی مثبت رابطه مستقیمی داره و هر اندازه فرد قانون مدار تر شه، ظرفیت انرژی مثبت بودنش زیاد میشه.

واسه انرژی مثبتا، اصلا مهم نیس که پلیس باشه یا نباشه، مهم نیس که شبه یا روزه، مهم نیس که کسی می بینه یا نمی بینه، مهم نیس که عجله داره یا نداره:

مهم اون هستش که ورود ممنوع در هیج حالتی نمی رن . . . .

۶-انرژی مثبتای منظم
نظم در رانندگی به معنی منظم روندن نیس.

این فقط بخشی از فرهنگ رانندگی مدرن و با کلاسه. بخشی دیگه مربوط می شه به آمادگی راننده قبل از رانندگی و انجام سفر. یعنی چی؟ یعنی این که شما قبلا از این که سوار خودروی خود بشوید:

 

۱-آب و روغن رو چک کنین.

 

۲-از همراه داشتن لاستیک یدک سالم مطمئن شید.

۳-اگه با راه آشنایی کافی ندارین، از افراد باخبر یا GPRS کمک بگیرین.

۴-قبل از حرکت،، مسیرای کم ترافیک رو بررسی کنین.

۵-صحت کارکرد علایم روشنایی و سیستمای گرمایش و سرمایش خودرو رو بررسی کنین.

۶-دفترچه ماهانه بررسی چک آپ بخشای جور واجور خودرو رو بررسی کنین.

۷-اگه فاصله بیشتر از ۱ ساعته، آب و غذای سبک کافی همراه داشته باشین. بعضی وقتا یه شکلات و جرعه ای آب، انرژیای منفی رو از ذهن شما دور می کنه!

Releated

اگر هر روز ۲ عدد تخم مرغ بخورید، چه اتفاقی در بدن شما رخ می دهد؟

چندی قبل در مورد امتیازات مصرف روزانه دو عدد موز و ۴ عدد بادام مطالبی رو با شما در میان گذاشتیم و امتیازات مصرف هر کدوم رو واسه تون شمردیم. این بار هم خوراکی دیگری رو برگزیده ایم که مصارف روزانه زیادی داره و در خیلی از غذاهای ایرونی هم استفاده کرده می شه. بر […]

نگاهی به ۹ ایستگاه اتوبوس عجیب و جالب در گوشه و کنار جهان

در ادامه این مطلب ۹ نمونه از ایستگاه های اتوبوس باحال و عجیب از سراسر دنیا رو براتون معرفی کردیم که هر کدوم امکانات، ویژگیا و طراحیای منحصر به فرد خود رو دارن. واسه آشنایی با اونا با ما همراه باشین.     اتریش یکی از شهرستانای کشور اروپایی اتریش موسوم به Krumbach واسه ایستگاه […]