تنهایی ؛ یک تهدید جدی برای سلامت عمومی انسان‌های عصر مدرن

تنهایی به عنوان یه تهدید جدی سلامت عمومی بشر مورد توجه محققان قرار گرفته.

دکتر ویویک مورثی، جراح عمومی قبلی در ایالت متحده آمریکا تازگیا بیان داشته تنهایی به عنوان یه مریضی همه‌گیر قشر بزرگی از شهروندان آمریکایی رو مورد تهدید قرار داده. اندازه تنهایی بزرگسالان در این کشور پهناور به درجه اخطار رسیده.

دکتر موردبحث بیان داشته احساس تنهایی در سنین خاصی به بالاترین درجه خود می‌رسد.

محققان دانشگاه پزشکی سن‌دیه‌گو در کالیفرنیا، زندگی ۳۴۰ بزرگسال ساکن این شهر رو مورد بررسی قرار دادن. این افراد بین ۲۷ تا ۱۰۱ سال سن داشتن.

محققان پس از تحلیل تست‌های از پیش آماده، به این نتیجه رسیدن که ۷۶ درصد از این افراد، بالای حد متوسط به تنهایی گرفتار هستن. این اندازه نسبت به تحقیقات قبلی که نرخی میان ۱۷ تا ۵۷ درصد رو نشون می‌داد با رشد زیادی مواجه بوده.

این رقم خیلی مهمه چون بیشتر بیماران به صورت میانگین یا زیاد دچار تنهایی بودن. این در حالیه که این افراد بیشتر با شخصیت‌های مشخصی در زندگی خود دوستی و گفت‌وگو دارن.

براساس یافته‌های علمی، اندازه تنهایی آدم‌ها در اواخر دهه ۲۰ ، اواسط دهه ۵۰ و اواخر دهه ۸۰ میلادی به بالاترین درجه خود می‌رسد. این موضوع با بد شدن سلامت عمومی مغز و روان آدم رابطه مستقیم داره.
یعنی احساس تنهایی، سلامت ذهنی فرد رو تهدید می‌کنه.

محققان در این رابطه گفته‌ان، تنهایی باعث ایجاد مشکل در خواب، افزایش استرس و ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن می‌شه. هم اینکه محققان گفته‌ان، معضلی به نام تنهایی باعث افزایش اندازه مرگ‌و میر آدم می‌شه. به این خاطر که در همراهی با سیگار کشیدن یه تهدید جدی واسه سلامت عمومی بشر حساب می‌شه.

تنهایی تقریبا با همه مشکلات و بدی‌ها رابطه مستقیم داره.
از ضعف سلامت مغز گرفته تا مشکل کارکرد شناختی، مشکلات جسمی، مشکلات خواب و افزایش فشار خون از اثرات تنهایی در بدن آدم هستن.

از نشونه‌های تنها بودن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

این مطلب را هم از دست ندهید :   با جذاب ترین و محبوب ترین شخصیت های منفی تاریخ سینما آشنا شوید [قسمت اول]

 

  • بیشتر مواقع احساس خستگی می‌کنین

 

  • به پوشاک و مسایل ظاهری اهمیت زیادی می‌بدین

 

  • خیلی طولانی و بیشتر با آب داغ حموم می‌کنین

 

    • بیشتر از حالت طبیعی از تماشای فیلم و سریال لذت می‌برید
    • بیشتر از اندازه مضطرب هستین و از کاه کوه می‌سازید
    • زمان زیادی رو در شبکه‌های اجتماعی می‌گذرونین
    • بیشتر دوستی شما با افراد تنهاییه که رابطه اجتماعی ضعیفی دارن

 

  • اضافه وزن پیدا کرده‌اید

 

  • بیشتر مواقع احساس سرماخوردگی دارین

این در حالیه که انجمن روانشناسان آمریکا هم در سال ۲۰۱۷ میلادی اعلام کرد که اثرات منفی و داغون کننده افزایش تنهایی و انزواطلبی اجتماعی هر روز در حال افزایش یافتنه و این موضوع یه تهدید جدی واسه سلامت آدم حساب می‌شه. به گفته محققان «تنهایی» و «تنهایی اجتماعی» به‌طور در حال افزایش‌ای دلیل افزایش آمار «مرگ زودرس» می‌شه.

هم اینکه بد نیس بدونین، در سال ۲۰۱۵ میلادی، محققان دانشگاه بریگهام یانگ در یوتا، با مطالعه سوابق سلامتی بیشتر از ۳ میلیون شرکت‌کننده کشف کردن که تنهایی و تنهایی اجتماعی می‌تونه سلامتی افراد رو تهدید کرده و حتی به کوتاه شدن عمر اونا و چاقی بیشتر از اندازه منجر شه. محققان فهمیدن کسایی که تنها زندگی می‌کنن، رابطه‌های اجتماعی کمی دارن و با گروه‌های اجتماعی کمی در تماس هستن که خطر مرگ زودرس رو بدنبال داره.

این خطر واسه افراد زیر ۶۵ سال بیشتر نمونه داره.

در تحقیقی که در سال ۲۰۱۳ روی ۶ هزار و ۵۰۰ زن و مرد قدیمی‌سال در کشور انگلستان انجام شد هم همین نتیجه بدست اومد. به موجب این تحقیق، محققان نشون دادن کسایی که تنها زندگی می‌کنن احتمال مرگ زودرس در اونا بیشتره.

Releated

اگر هر روز ۲ عدد تخم مرغ بخورید، چه اتفاقی در بدن شما رخ می دهد؟

چندی قبل در مورد امتیازات مصرف روزانه دو عدد موز و ۴ عدد بادام مطالبی رو با شما در میان گذاشتیم و امتیازات مصرف هر کدوم رو واسه تون شمردیم. این بار هم خوراکی دیگری رو برگزیده ایم که مصارف روزانه زیادی داره و در خیلی از غذاهای ایرونی هم استفاده کرده می شه. بر […]

نگاهی به ۹ ایستگاه اتوبوس عجیب و جالب در گوشه و کنار جهان

در ادامه این مطلب ۹ نمونه از ایستگاه های اتوبوس باحال و عجیب از سراسر دنیا رو براتون معرفی کردیم که هر کدوم امکانات، ویژگیا و طراحیای منحصر به فرد خود رو دارن. واسه آشنایی با اونا با ما همراه باشین.     اتریش یکی از شهرستانای کشور اروپایی اتریش موسوم به Krumbach واسه ایستگاه […]