دانلود پایان نامه در مورد  مدل استراتژی سازگاری محصول جدید با مهارت‌های تحقیق و توسعه‌ای شرکت

۲-۱۷- مدل استراتژی سازگاری محصول جدید با مهارت‌های تحقیق و توسعه‌ای شرکت

شکل2-8- مدل استراتژی سازگاری محصول جدید با مهارت‌های تحقیق و توسعه‌ای شرکت
شکل۲-۸- مدل استراتژی سازگاری محصول جدید با مهارت‌های تحقیق و توسعه‌ای شرکت

یکی از راه‌های ایجاد محصول جدید، بهره گیری از واحد تحقیق و توسعه (R&D) است (Barclay  et a1.,2000). با توجه به افزایش هزینه‌های مربوط به ایجاد کالاهای جدید، شرکت‌ها ترجیح داده‌اند به جای تولید کالاهای جدید، انواع برندهای موجود را تقلید کنند. بعضی از شرکت‌ها یا با تقلید از برندهای موجود، انواع مشابه آن را تولید می‌کنند یا اینکه برندهای قدیمی را به نحوی از طریق فعالیت‌های تحقیق و توسعه احیا می‌کنند. چنانچه فعالیت‌های تحقیق و توسعه شرکت، چنان قوی باشند که بتواند ایده‌ها و طرح‌های جدیدی ارائه کند، به احتمال قوی، شرکت در مسیر تولید کالاهای جدید موفق خواهد کرد (Barclay  et  a1.,2000:120-130).

شرکتی که چند طرح تولید محصول جدید در اختیار داشته باشد، طرحی را با موفقیت به مرحله تولید می‌رساند که متناسب و سازگار با فعالیت‌ها و توانایی‌های تحقیق و توسعه آن شرکت باشد. شرکتی که فعالیت‌های تحقیق و توسعه‌ای خود را فقط در حد بهبود محصول متمرکز کرده باشد، شاید اقدام به طراحی  محصولی کاملاً جدید را محال بداند. با توجه به مدل شکل (۸) به خوبی می‌توان بیان کرد که بیشتر فعالیت‌های تحقیق و توسعه‌ای در قسمت سخت افزاری توسعه محصول جدید است.

شکل 2-9- مدل نگرش فرایند طراحی محصول جدید با تکنیک QFD بدین ترتیب سازگاری و تناسب محصول جدید با تجهیزات، منابع و مهارت‌های مهندسی موجود سنجیده می‌شود.
شکل ۲-۹- مدل نگرش فرایند طراحی محصول جدید با تکنیک QFD بدین ترتیب سازگاری و تناسب محصول جدید با تجهیزات، منابع و مهارت‌های مهندسی موجود سنجیده می‌شود.

.

آدرس سایت برای متن کامل پایان نامه ها

 

برای اجرای استراتژی‌های توسعه محصول با این روش، باید به سوالات زیر، پاسخ مناسب را ارائه کرد تا این فرایند به بهترین شکل انجام شود:

 

  • آیا بین طراحی مبتنی بر کامپیوتر و تولید محصول جدید سازگاری وجود دارد؟
  • آیا سازگاری بین مهندسی مبتنی بر کامپیوتر و تولید محصول جدید وجود دارد؟

  •  

    • آیا توانایی و مهارت‌های شبیه سازی شرکت، با طراحی و تولید محصول جدید، متناسب است؟
    • آیا روش‌های جدید مثل QFD یا طراحی تجربی، با نوع محصول جدید سازگار است؟

    مسئله مهمی که در اینجا وجود دارد، تعیین بودجه اختصاصی برای تولیدکالاهای جدید است. پیامدهای حاصل از تولید محصول جدید، بسیار نامعلوم و با ریسک همراه است. بنابراین استفاده از معیارهای سرمایه گذاری معمولی برای تخصیص نقدینگی به این امر، اندکی شدورا است. بسیاری از شرکت‌ها که برای حل این مشکل، به موفقیت تعدادی محدودی از پروژه‌ها امید دارند، برای چندین پروژه، منابع لازم را تامین می‌کنند و آن‌ها را پیش می‌برند. بعضی از شرکت‌ها نیز از یک شیوه مرسوم و متداول استفاده می‌کنند؛ بدین معنی که درصدی از فروش خود را به امر تحقیق و توسعه اختصاص می‌دهند یا بر حسب بودجه اختصاصی­رقبابرنامه ریزی می‌کنند. روش دیگر، این است که برحسب نسبت تعداد کالاهای موفق جدید، اقدام به سرمایه­گذاری برای تحقیق و توسعه بشود. اما مهم‌تر از همه، وجود مدیریت فعال در بخش تحقیق و توسعه، و ایجاد ساختار سازمانی مناسب برای ایده‌ها و پروراندن آن‌هاست تا بهینه‌ترین ایده به نتیجه برسد (Brakly  et al ,2000,p.127-129).

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *