معمولا نیم ساعت در روز مدت زمان متعارفیه که واسه ورزش کردن در نظر گرفته می شه. بیشتر ما هم همین مقدار رو به شکل پیش فرض واسه برنامه های ورزشی خود در نظر می گیریم واسه همین خیلی کم این سوال به ذهن کسی خطور می کنه که «واقعا چه مقدار ورزش واسه سلامتی مفیده؟» اما همونجوریکه انتظار میره، بعضی وقتا این مدت زمان، نتیجه مطلوبی به دنبال نداره و با اینکه چند روز در هفته به مدت نیم ساعت ورزش می کنیم بازم معادلات کاهش وزن مون به هم می ریزه و برخلاف ورزش روتین، کاهش وزنی صورت نمی گیره.

دلیل این روشنه. میزان ورزش روزانه ما کافی نیس. طبق اطلاعیه ای که در سال ۲۰۰۵ به وسیله وزارت بهداشت آمریکا منتشر شد، زمان مناسب ورزش واسه هر فرد متفاوت بوده و بسته به وزن و شرایط افراد متغیره. واسه باخبر شدن از میزان ورزش مورد نیاز خود، پیشنهاد می کنیم با ادامه این مقاله همراه ما باشین.

روزانه چقدر ورزش نیاز داریم  آموزشی

رژیم غذایی نامناسب و نبود جنب و جوش فیزیکی، باعث از بین رفتن تعادل انرژی در بدن می شه؛ یعنی کالری دریافتی ما از کالری مصرفی بیشتر شده و این نبود برابری چیزی جز افزایش وزن و چاقی به دنبال نداره. نیم ساعت فعالیت بدنی در تموم روزای هفته خطر دچار شدن به مریضیای قلبی، مریضیای طولانی، پوکی استخوان و فشارخون رو کم می کنه و طبق تحقیقات علمی بسیار، این میزان ورزش واسه هر فرد بزرگسال ضروریه. اما باید به این نکته توجه داشت که میزان فعالیتای بدنی به «وزن» افراد بستگی داره. افرادی که با انجام ورزش روزانه به مدت نیم ساعت بازم دچار افزایش وزن می شن، این میزان ورزش رو باید به روزی ۶۰ دقیقه برسانند.

بیشترین حد زمان در نظر گرفته شده واسه ورزش ۹۰ دقیقهه. این مدت زمان به افرادی پیشنهاد می شه که اضافه وزن زیادی داشته و مقدار زیادی وزن کم کردن. این افراد واسه جلوگیری از بازگشت وزن قبلی خود و واسه اثبات وزن الان به ۹۰ دقیقه ورزش روزانه نیاز دارن. آمار نشون می ده افراد چاقی که در کاهش وزن و اثبات اون موفق بودن، در دوره اثبات فعالیت بدنی زیادی داشتن. این بهش معناست که کاهش وزن تازه شروع کاره و واسه نگه داشتن وزن ایده آل خود باید بازم به ورزش کردن ادامه دهیم. منظور از ورزش روزانه، کمه کم نیم ساعت فعالیت بدنی در «بیشتر روزهای هفته» است. سه روز در هفته، واسه حصول نتیجه دلخواه کافی نیس.

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   روانشناسی عشق؛ ۱۴ دلیلی که باعث می شه کسی عاشق تون شه 

طبق اطلاعیه ی وزارت بهداشت آمریکا، میزان ورزش مناسب واسه هر فرد بدین شرحه: «اگه دارای وزن طبیعی هستین واسه داشتن سبک زندگی سالم تر و کاهش احتمال دچار شدن به مریضیای مختلف، باید هر روز به مدت نیم ساعت، فعالیت بدنی داشته باشین. واسه کاهش و کنترل وزن خود به ۶۰ دقیقه ورزش نیاز دارین و اگه قراره این کاهش وزن با اثبات اون همراه باشه باید مدت زمان ورزش کردن به ۹۰ دقیقه زیاد شه.»

روزانه چقدر ورزش نیاز داریم  آموزشی

  • باید از برنامه ورزشی روتین خود لذت ببرین. پس لیستی از کارای مورد علاقه خود رو که واسه انجام اونا نیاز به فعالیت بدنی دارین، تهیه کنین.
  • این فعالیتا رو می تونین به شکل دورهمیای خانوادگی و صمیمی برگزار کنین. مثلا با خونواده یا دوستان خود به پیاده روی برید و یا اینکه اگه کودک خود رو به پارک می برین به جای نشستن روی نیمکت، در بازیای اون مشارکت کنین.
  • روزانه چقدر ورزش نیاز داریم  آموزشی

  • فعالیت ساده ی دیگری که همه ما روزانه با اون روبرو میشیم، استفاده از پله به جای آسانسوره.
  • ماشین خود رو دورتر از محل کار خود پارک کنین و بقیه راه رو پیاده برید.
  • از ورزشای دیگری مثل شنا، پیاده روی، اسکی روی آب یا اسکی روی برف که جنبه تفریحی و سرگرمی دارن می تونین استفاده کنین. واسه سلامت جسم و روان، کافیه این فعالیتا رو جزئی از اولویتای خود در زندگی بذارین.
  • واسه موندگاری علاقه مندی خود به انجام برنامه ورزشی، یک سیستم حمایتی و تشویقی بسازین. مثلا از خونواده و دوستان خود بخواهید اگه به انجام برنامه های روتین خود پایبند بودین واسه شما پاداشی در نظر بگیرن.

روزانه چقدر ورزش نیاز داریم  آموزشی

همونجوریکه گفته شد، برنامه ورزشی شما باید در بیشتر روزهای هفته انجام شه. اگه به هر دلیلی یک روز رو از دست دادین و از برنامه خود عقب ماندید، سعی نکنین با افزایش تمرین، روز از دست رفته رو جبران کنین. افزایش تمرین به معنای خستگی بیشتر هستش و ممکنه این خستگی شما رو از ادامه ورزش بازدارد.

در آخر پیشنهاد ی ما اینه که اگه بازم اهل ورزش نیستین، واسه حفظ سلامتی خود از همین امروز ورزش کردن رو جزئی از برنامه روزانه خود بذارین و یا اینکه طبق راهکارهایی که عنوان شد، فعالیت بدنی خود رو افزایش بدین.

منبع : webmd.com

 


دسته‌ها: آموزشی

دیدگاهتان را بنویسید