انواع مکمل کاهش دهنده برای وزن | رژیم غذایی

شکلای جور واجور مکمل کم کننده واسه وزن

روغن ماهی: این روغن که خواص زیادی داره، تقویت کننده پوست، کم کننده مشکلات قلبی عروقی و کم کننده وزن است. روغن ماهی شامل اسید دوکوهگزائنوئیکه که مانع از تشکیل سلولای جدید چربی می شه و به بدن اجازه سوزوندن چربی موجود رو میده. طی تحقیقی که انجام شد، مشخص شد داوطلبانی که طی ۶ هفته هر روز روغن ماهی مصرف کردن، حدود یه کیلوگرم چربی بدن خود رو از دست دادن و حدود نیم کیلوگرم عضله به دست آوردن.

این در حالی بود که این افراد هیچ نوع تغییری در برنامه غذایی یا ورزشی شون ایجاد نکرده بودن. علاوه بر اون دلایل زیادی نشون میده، مصرف مکمل ماهی روی اندازه سراتونین اثر میذاره، در نتیجه فرد به مدت طولانی تری احساس سیری می کنه. اسیدهای چرب امگا ۳ موجود در ماهی به آسونی به انرژی تبدیل می شه و واسه سلامت کل بدن هم خوبه.

پروتئین: با اینکه پودر پروتئین تأیید شده وزارت بهداشت در اصل واسه ورزشکاران تولید شده، اما از اون جا که باعث کاهش وزن می شه، مردم عادی هم به مصرف اونو آورده ان. واسه هضم پروتئین به انرژی بالایی نیازه و این یعنی مصرف اون سوخت و ساز رو زیاد می کنه و در نتیجه بدن چربی بیشتری می سوزونه. واسه هضم پروتئین نسبت به غذاهای دیگه به انرژی بیشتری نیازه.

پس مصرف پروتئین کمک می کنه تا طی روز، کالری بیشتری استفاده کنین.از طرفی هضم پروتئین کندتر انجام می شه و به خاطر همین فرد به مدت طولانی، احساس سیری می کنه. مصرف پروتئین، توده عضله رو زیاد می کنه که به کاهش سریع وزن منجر می شه. یه سریای دیگه از تحقیقات نشون میده مصرف پروتئین باعث بهتر شدن کارکرد سیستم ایمنی بدن و کاهش درد عضلات پس از ورزش می شه.

کافئین: مصرف اندازه محدود کافئین، باعث تحریک سیستم مرکزی عصبی و بهبود کارکرد قلب، عضله ها و رگای خون و کاهش وزن می شه. اما مصرف افراطی اون به تپش قلب و از دست رفتن آب بدن منجر می شه. کافئین با بهبود بخشیدن به اندازه انرژی و زیاد شدن اندازه متابولیسم، قدرت بدن رو واسه سوزوندن کالری بیشتر می کنه. در این شرایط کارکرد ورزشی خوب میشه و حتی هنگام استراحت اندازه انرژی که بدن می سوزونه، زیاد می شه. با هضم کافئین، سلولای چربی مقداری از محتویات خود رو رها می کنه تا از راه لیپولیز، چربی به انرژی تبدیل شه.

چای سبز: شکی نیس که روزانه نوشیدن چند فنجون چای سبز باعث کاهش وزن و افزایش چربی سوزی می شه.مصرف چای سبز باعث افزایش کوتاه مدت اما خیره کننده اندازه متابولیسم می شه که به چربی سوزی حتی هنگام استراحت میرسه. نتیجه این چربی سوزی در قسمت احشایی آشکارتره. علاوه بر اون، خطر مرگ بر اثر مریضی قلبی رو کم می کنه، با مریضی فراموشی مقابله می کنه و از رشد غدهای سرطانی در مثانه، سینه، ریه و معده پیشگیری می کنه.

CLA: مخفف اسید لینولیکه. این اسید در فرآورده های لبنی، گوشت بوقلمون و گوشت گاو هست و مصرف مکملای اون باعث افزایش توده عضلانی می شه.از اون جا که عضله بیشتر از چربی کالری می سوزونه، بدن به طور روزانه چربی ذخیره شده رو دفع می کنه. علاوه بر اون روی قند خون هم اثر میذاره و در نتیجه اندازه چربی ذخیره شده کم میشه. از طرفی «CLA» در کم شدن اندازه کلسترول و مقاومت انسولین و تقویت سیستم ایمنی بدن در مقابله با بیماریا نقش داره.

فیبر: واسه خیلی از افراد یکی از سخت ترین قسمتای رژیم گرفتن، دوری از خوردن مواد غذایی چرب و شیرینه. اما مکملای فیبر با کند کردن تخلیه معده باعث کاهش اشتها می شه.در صورت مصرف مکملای فیبر، مصرف اون باید کم کم و با اندازه زیاد آب باشه تا دچار یبوست نشید. البته مصرف مکمل فقط در صورتی خوبه که قصد کاهش وزن سریع دارین، وگرنه داشتن یه برنامه غذایی سالم و ورزش منظم بهترین راه حل واسه کاهش وزنه.

.

منبع :gahar.ir

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *