انواع مواد خوراکی مغذی برای داشتن تمرین بدنی کارآمدتر | رژیم غذایی

شکلای جور واجور مواد خوراکی مغذی واسه داشتن تمرین بدنی مفیدتر

۲۰ ماده خوراکی مغذی واسه داشتن تمرین بدنی مفیدتر

اضافه کردن این ۲۰ ماده مغذی به رژیم غذایی، به بدن شما درعضله سازی کمک می کنه و انرژی لازم واسه جلسه تمرینی شدید و موثر رو تامین می کنه.

شکلای جور واجور مواد خوراکی مغذی

گوشت

ماهی سالمون

بوقلمون

استیک

گاومیش

جوجه

ماهی هالیبوت

ماهی تن

صدف خوراکی

گوشت شامل پروتئینه که واسه ساختن توده عضلانی و تامین انرژی لازم واسه تمرین موثر، لازمه.

غذاهای دریایی چربی کم و پروتئین بالا دارن و گزینه های بسیار سالمی واسه افزایش سریع پروتئین هستن. بوقلمون و مرغ شامل چربی کم و پروتئین زیاد هستن و می تونن به رشد ماهیچه های قوی کمک می کنه.

گوشت قرمز، اگه در حد میونه روی مصرف شه، می تونه مقدار زیادی پروتئین وهمچنین چربیا رو واسه بدن جفت و جور کنه که این مواد انرژی لازم واسه یه جلسه تمرین شدید رو تامین می کنن.

گوشت گاومیش حتی کم چرب تر از استیکه و به غذاهایی مثل خوراک لوبیا و تاس کباب طعم عالی میده.

میوه ها و سبزیجات

موز

عدس

لوبیای سویا / ادامامه (سویای خام پخته شده داخل غلاف) / توفو (پنیر لوبیا)

نخود دولپه

میوه ها و سبزیجات مواد معدنی، ویتامینا، و فیبر رو که بدن شما واسه پردازش و تجزیه مواد غذایی به اونا نیاز داره، تامین می کنن و باعث می شن استفاده بیشتری از تمرین خود ببرین.

اجناس لوبیای سویا، عدس و نخود دو لپه غنی از پروتئینای عضله ساز هستن و شامل آمینواسیدهای لازمن که غذا رو واسه تامین انرژی جلسات تمرین به مواد مغذی تجزیه می کنن.

خوردن موز قبل از ورزش بسیارعالیه – موزها شامل مقدار زیادی کربوهیدرات، و هم اینکه قندها هستن که انرژی مضاعفی واسه کارکرد مناسب به بدن شما میدن.

لبنیات و تخم مرغ

شیر

ماست یونانی

پنیر دلمه شده

تخم مرغ

مشخص شده مصرف اجناس لبنی در طول تمرین بدنی باعث کاهش وزن می شه. اجناس لبنی پر از کلسیم هستن که به تقویت استخوانا و مفاصل کمک می کنه

– وقتی در طول ورزش به استخوانا و مفاصل فشار بیشتری وارد می کنین، این موضوع می تونه مهم باشه. خیلی از اجناس حیوونی، مخصوصا تخم مرغا، غنی از پروتئین لازم بدن واسه ساخت توده عضلانی هستن.

مغزها و دانه ها

کینوآ

باداما

دانه ها، کربوهیدراتای لازم واسه سوخت و ساز بدن رو جفت و جور می کنن. کینوآ به طور خاصی پر از کربوهیدرات و هم اینکه فیبره

که به پیشرفت سیستم گوارشی قوی کمک می کنه. مغزیجات مانند بادام زمینی و بادام درختی جایگزینای مناسبی واسه اجناس گوشتی به خاطر تامین پروتئینای سالم و عضله ساز هستن. اونا کم چرب، سالم، خوشمزه و منبعی عالی از انرژی واسه میان وعده قبل از تمرین هستن.

.

منبع : mihantaz.com

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *